Nu kan vi väl ändå tro att vår nye sportchef vet hur en kortleken ska spelas för föreningens bästa. Han har full koll på vad som finns på bänken och i truppen och han vet vad marknaden kan tänkas betala utanför Värend vid olika tidpunkter.
Det finns heller ingen som inte gillar Hörnblom, en hyvens grabb från byn som alltid varit lojal och korrekt. Dessutom gjort många fina mål. Jag tycker dock att ni som argumenterar för att Stenberg tagit hans plats gör det lätt för er och resonerar fel. Vi har dessutom en väl fungerande defensiv där hålet i båten som uppstod med Mehics skada nu verkar vara tätat.
Till vänster i mittförsvaret spelade Månz och till höger Hörnblom. Stenberg har nu alltså tagit Månz plats som då petat Hörnblom. Med risk för att återigen hållas för Stenbergs agent, och kanske även Velics, så vill jag påstå att vi fått igång ett bättre rull med bollen i backlinjen under våren, än vad som någonsin varit fallet tidigare. Vi har ett än bättre flow med vänsterback/ytter där Silver fungerat bättre utan luckor mellan inner o ytterback.. (Det gjorde han iofs redan ifjol.) Det kan iofs bero på att Månz får spela till höger och där gör sin roll bättre än som vänster. Det blir en mer harmonierande balans helt enkelt och jag har ingen statistik att bygga det med heller. Jag har bara min känsla att gå på.
Skulle absolut uppskatta att åter se Hörnis i elvan och blomma ut ytterligare med nytt kontrakt. Blir det inte så kommer jag önska honom lycka till på fortsatt fotbollsäventyr och hoppas att spåren lämnar lite slantar till föreningen han fostrats i. Och naturligtvis välkommen tillbaka.
/ Agent Drillo