@Petter Bengtsson sa:
Drillo, tycker du verkligen att det skulle kvitta lika om vi gick upp trots sviktande offensiv? Jag skulle välja avancemang till Allsvenskan alla dagar i veckan, oavsett hur bra eller dåligt det ser ut på planen. Varje säsong utanför högsta serien kostar pengar. Går vi upp blir det ett krig för att hänga kvar, oavsett hur det har sett året före.
Jag menar det jag skriver, att om vi måste spela en viss spelare i backlinjen av anledningen att han ifjol gjorde fler mål än andra, om det är vad som krävs för att vi offensivt ska göra fler mål, ja då tror jag inte vårt besök i AS skulle bli långvarigt.
Vi måste utveckla och bygga en bättre offensiv där våra gubbar frän mittplan och framåt levererar poängen. Nånstans det vi fick se mot Södra. Det börjar med ett bättre spel från bakplan än vad vi hade ifjol. Vi har haft en dipp offensivt, Mehiceffekteb, men har nu återtagit defensiven och rullar bättre i bakplan, enligt min subjektiva mening. Vilket också var Velics ambition inför detta år.
Mina mungipor sitter fortfarande kvar uppe vid öronen vid minnet av Hauks ägande av mittplan. Sheriffklass. Av Calles broderier, Silvers sambafotboll, Engqvists kraftfulla totalfotboll och Nicos äregiriga krigsnde mot Crona och Emmabodas häxpipa Isak som fick försvaret att falla av till de befann sig rundade av en överlappande flygande finne som kom på inlägg. Älskar också minnet av MRS ständiga rörelse i offensiv innerposition, där han skrek efter bollar han inte alltid fick. När vi väl vågar sätta in fler bollar där kommer vi att hitta bättre avslutslägen och instick i mitten.
I försvaret regerade boss Berg, chef Stenberg det allra mesta, som @Hasse-Hattrick belyste, inte helt enkla situationer att försvara, från höga utgångspunkter. Hörnis gjorde också han ett bra inhopp.
I kassen hade vi en keeper som varken syntes eller hördes, precis som en bea målvakt ska upplevas när laget framför honom spelar bra. Vad heter han förresten, Rasmus? Marcus? Mattias? Aah, skitsamma. Han gör jobbet.
Missförstå mig rätt Petter, jag skulle älska ett avancemang oavsett när och oavsett hur, men det kommer inte hända om vi inte gör Lejonparten av målen i vårt spel, inte på fasta. Sen tror jag inte heller vi ska fokusera på det, utan match för match med utveckling av det offensiva.
Örnblom spelar när som helst och jag hoppas att han gör det bra. Skulle han säljas så har vi Mattis som knackar ivrigt där bakom.