@Petter Bengtsson sa:
Handlar inte det här mest om att inse att lösningar ibland måste få vara kortsiktiga? Den här säsongen är det först ett mål som behöver säkras: att inte ramla ur. Ramlar vi ur faller en massa annat. En degradering får rimligen alltid långsiktiga konsekvenser (exempelvis attraktiva spelare som lämnar eller aldrig kommer till klubben). Utöver detta hägrar möjligen även något annat redan i år: att gå upp. Jag vet att anfallsspelet hackar betydligt, men lagen i toppen är förmodligen inte heller helt stabila. Chansen finns fortfarande. Det vore dumt att inte åtminstone försöka.
Känns som att folk (inte nödvändigtvis bara dig och jag pekar inte några finger mot någon) alltid siktar på när vi är i Superettan "ah men nu ska vi bara sikta på att hålla oss kvar!" men jag tänker vafan vi kan väl inte har det målet vartenda säsong att vi, klubben Östers IF ska bara ha som mål att precis hänga kvar i Superettan, Sverige näst högsta liga vartenda säsong framöver som håller på nu sen de gick upp igen nu senast 2016 att kännas som en hel evighet.
NÄR kommer lyftet för laget?! Vart är Allsvenskan 2020 som sattes upp som mål?! nu är det Allsvenskan 2025 (!) är det sen när 2025 har kommit är detAllsvenskan 2030 osv som gäller då?!
Jag börjar fan bli otålig nu på riktigt med den här klubben, jag vill ha den här klubben i Allsvenskan som ett stabilt lag helst imorgon, inte om 5 år, 10 år, 15 år. Imorgon. Jag är riktigt less på den här losermentaliteten vi har fått känns det som genomsyrar hela föreningen att man tror inte på sig själva längre och att vi bara nu permanent ska vara ett medelmåttigt lag i fucking Superettan.
Så fort vi har bra jävla spelare i klubben på pappret som vi egentligen har nu så går det ändå inte alls så bra som man förväntar sig och hypar upp sig själv hur kommer det sig?! när fan ska det gå bra igen för den här klubben?
Det är nu 10 årsedan (!) Öster gick upp till Allsvenskan senast och efter 2012 så är det bara förlorade år helt ärligt talat, vi har inte kommit någonstans, jo kanske att vi avancerade till Superettan igen men sen då? har någonting hänt, nä vi har haft ett par peakar men inte tillräckligt nära och sen har det nästan helt hållt på och gått helvete också och vara VÄLDIGT nära Division 1 igen men fixade det i sista stund. Min poäng att det känns som att vi bara står och trampar och trampar men kommer ingen vart...
Jag vet inte vad ni andra tycker men jag vill inte att den här klubben ska förbli Degersfors 2.0 i över 20 årstid innan man går upp. Tack för mig och min "lilla" rant.