@fåtöljsupporter a.k.a. fr sa:
En startelva med fyra lån, låter mumma det. Trycker de fortfarande spelprogram så det går att veta vem som är vem av alla temporära lån?
Jag hoppas detta bara är säsongen ut och att det inte är den prägel som sport- och klubbchef vill sätta på klubben.
För ska detta fortsätta kan jag likaväl glo på vilken match som helst. För känslan blir densamma. Ser knappast någon anledning att lägga pengar och tid på att ta mig till arenan, för att bara se spelare som är här på lån. Helt klart bedrövligt detta.
Självklart kommer vi inte, med erfarna namn som Jens och Vito bakom spakarna, att långsiktigt bygga truppen på lån. Det handlar om att lotsa oss igenom innevarande säsong.
Är det då helt oproblematiskt? Nej, som någon har varit inne på kan gruppdynamiken ta skada och Velic verkade väl i nån intervju nyligen inte helt nöjd med att få ”börja om” med lagbygget. Falkenberg är ju också ett varnande exempel på hur det kan gå om man baserar truppen runt lån.
Men som jag ser det är den realistiska chansen till avancemang i år borta. Den här säsongen ska spelas av med målet hamna så högt som möjligt men framför allt undvika kval och om det behövs lånade spelare för det så gärna för mig.
Jag litar på Jens och Vito och är rätt övertygad att vi inte har mer än absolut högst en spelare, men troligen ingen, på lån när säsongen rullar igång nästa år. Jag accepterar lånen nu för att Vito ska få tid att bygga en genomtänkt trupp i vinter. Skulle tro att ganska stora förändringar är att vänta, och att även tränarstaben kan omfattas.