@Zingo sa:
Jag känner Filip sen han började spela fotboll som liten 6-årig grabb i Växjö Norra. Vägrar att acceptera några som helst försök till smutskastning riktat mot honom. Fille (som han kallades i laget) var inte den klarast lysande stjärnan då men fuskade aldrig, skötte sina träningar och jobbade hårdare än alla andra. Det gjorde att han till slut nådde längst av alla i sitt första lag (så här långt ska tilläggas!). Enligt precis alla man pratar med har han fortfarande samma attityd: Han ville och vill fortfarande något med sin fotboll. Och nu tycker han själv att han vid det här laget borde vara startspelare i Öster - vilket han inte är och då är det högst naturligt att prova någon annanstans.
Tro mig, det finns inget som Fille hellre skulle göra än att få vara en ledande spelare i Östers IF och sedan gå vidare ut i Europa till större utmaningar utifrån det. Jag tycker att hela hans agerande visar det. Att gå till GAIS är inte att gå framåt. Men det är en sidsteppning för att komma förbi ett hinder och sedan kunna gå en annan väg framåt. Jag som älskar Öster mer än det mesta skulle gjort exakt samma sak i hans skor och inte skämts en mikrodel av en sekund för det.
Fast, enligt intervjun i vintras var han redan då tveksam till att förlänga sitt avtal, detta innan han blivit petad under säsongens inledning. Vilket lite emotsäger ditt inlägg, fast han kanske redan då anade att velic såg andra spelare före, eller inte gillade velic sätt att leda laget. Vad vet jag.
Oavsett det, så är örnblom i en ålder att han måste få speltid i seniorfotboll i tävlingsmatcher, det håller inte att lira b-lag för att utvecklas. Så jag förstår hans val att lämna. Så att söka det är naturligt, speciellt efter hans insats förra året, då åtminstone jag tycker han totalt sett stod för den bästa insatsen av våra mittbackar.
Om jag ska tolka intervjun med vito, samt örnblom byte, så verkar hela östers hantering vara genuint kass, från sportslig ledning till tränare.