Ogillar att läsa drev och smutskastning mot föreningen för att Filip nu valt att lämna. Det är så få som vet hur alla parter har agerat och hanterat fråga vid olika tidpunkter. Filip har aviserat intresse för att röra sig och det är fine. Lite snopet kanske att det är just en sån klubb, men det är hans val. Lycka till.
Det vi säkert vet att är att Östers organisatoriskt har levt med en minimal organisation där sportchefsrollen/scouting skötts på ett sätt som INGEN varit tillfredsställd med. Men det må ha varit det för tidpunkten och förutsättningarna möjliga.
Behovet och problemen har varit identifierade och har under 2021 åtgärdats med kända rekryteringar som fått styrelse och föreningens uppdrag att höja standarden på flera områden, bland annat den sportsliga inriktningen.
Jag vet ärligt inte vad jag som medlem och supporter mer kan och ska begära.
Jag tror på nuvarande organisation och förändringar, och jag tänker att ytterligare förändringar som anses nödvändiga eller framåtsyftande kommer att ske när man finner det lämpligt.
Nu hoppas jag att denna huvudet på fat debatten får lägga sig och att såväl spelare som ledare kan fokusera på att få ut bästa möjliga effekt av kvarvarande matcher.
Allt för Öster!