@Ols sa:
Det är lite förvånande att Lundgrens avhopp väcker så pass få reaktioner. En egen produkt, en Österspelare i andra generationen, en hemvändare, lagkapten och en bra fotbollsspelare. Hans avhopp borde väcka sorg och vrede.
Men icke så. Och kanske för att han kopplas ihop med Järdler. Att Lundgren hoppar av för att tänker följa Järdler till en ny klubb är ganska långsökt. Järdler har inte ens någon ny klubb att träna. Utan det måste handla om att Lundgren inte kan acceptera Velic som tränare, att han inte kan entusiasmeras av Velic s vision om att bli en stabil SE-klubb
Men Järdler hade man en vision om att bygga ett eget spel som kunde hålla i allsvenskan. Med Velic ska man bli ett cyniskt SE-lag som undviker bottenplaceringar. Målet får väl bli att toppa maratontabellen för SE om ett par tre år.
Värvningen av Nordström är helt i linje med det. En spelare som fått lämna allsvenskan för att han inte håller på den nivån, men är stabil SE-spelare och kommer att leverera på den nivån helt i linje med Velic önskemål.
Jag tror att du har både rätt och fel. Rätt i att Lunkan förknippas med Järdler och förmodligen inte gillar Velic, då hade han nog stannat. Att han skulle följa Järdler ännu en gång tror jag också är osannolikt.
Jag tror du har fel om cyniskt SE-spel. Visst ska vi till Allsvenskan, men vägen dit kräver framgång och det lyckades ju inte Järdler med. Denis har själv sagt att han vill spela det spel som ger oss poäng, sedan spelar det ingen roll hur det ser ut. Många poäng leder oss till Allsvenskan, ett eget spel som truppen inte klarade av gör det inte. Ambitionen gentemot Järdlers borde ju kunna vara densamma. Och krasst sett; jag skiter i hur vi spelar så länge vi vinner och tar topplaceringar.