@Ols sa:
Det är lite förvånande att Lundgrens avhopp väcker så pass få reaktioner. En egen produkt, en Österspelare i andra generationen, en hemvändare, lagkapten och en bra fotbollsspelare. Hans avhopp borde väcka sorg och vrede.
Lunkan var en av Järdlers grabbar, som kom till Ängelholm rätt stukad efter att ha blivit borttryckt från Öster när vi gick upp i Allsvenskan. Det var i ÄFF under Järdler som Lunkan växte till bra SE-klass. Ja, det är en egen produkt - men det är nog Järdler han följer i första hand, inte Öster. Hade inte Järdler gått till Öster hade inte Lunkan gått hit heller. Då orkar jag som supporter inte uppröras mer om honom än om någon annan som lämnar föreningen.
@Ols sa:
...det måste handla om att Lundgren inte kan acceptera Velic som tränare, att han inte kan entusiasmeras av Velic s vision om att bli en stabil SE-klubb
Det är möjligt, men jag utesluter inte andra skäl riktigt ännu. Vi får se vart han går helt enkelt, och om han själv vill ange en orsak.
@Ols sa:
Men Järdler hade man en vision om att bygga ett eget spel som kunde hålla i allsvenskan. Med Velic ska man bli ett cyniskt SE-lag som undviker bottenplaceringar. Målet får väl bli att toppa maratontabellen för SE om ett par tre år.
Värvningen av Nordström är helt i linje med det. En spelare som fått lämna allsvenskan för att han inte håller på den nivån, men är stabil SE-spelare och kommer att leverera på den nivån helt i linje med Velic önskemål.
Nordström - fostrad i IFK Göteborg, spelat i Allsvenskan, Europa League, Superettan och är 24 år gammal. Jag tycker det är jävligt smart värvat helt oberoende av vem som tränat oss.