Vad har vi egentligen att leka med just för tillfället?
Lyssnar man på uttalanden från Velic så vill han ha ett lag som består av en mix av spelare i sina bästa fotbollsår (28+/-?) blandat med yngre utmanare. Detta lag ska vara enormt löpstarkt, hårt arbetande och svårt att möta. Eftersom Velic själv var en "spelande" spelare (läs lirare) så vill han även att laget ska kunna vara detta men det är inget som är prio 1.
Läser man Dan M:s utsagor och lägger till vad som sagts från Velic och Fidde G så handlar det om 5-6 spelare in och 5-6 spelare ut (ungefär). Man kan också få uppfattningen att det letas nya klubbar till vissa av spelarna under kontrakt (mina egna gissningar här är att det gäller typ Silka och Ljungberg).
Vissa här pratar hela tiden om trånga ekonomiska ramar men vi snackar väl ändå flera miljoner in på kontot via Tv-avtalet? Problemet här är att även de allsvenska lagen får miljontals kronor (ännu fler miljontals kronor) och de superettanlag som säljer spelare till dessa får ju i sin tur lite plusslantar. Jag vill inte räkna med varken Calle J eller Örnblom i några startelvor förrän någon uttryckligen i dagsläget säger att dessa kommer tillhöra Öster även kommande säsong. De är de två spelarna som borde finnas på önskelistor hos lag som ligger högre upp än Öster. Ingen av dem var dessutom med i testmatchen nu senast.
Stulic (det sägs att han ska få chansen att ta chansen och vi har i dagsläget ingen mer målvakt)
S Karlsson - xxx - xxx (Velic vill väl ha Månz) - Nordström
Pavic - Persson - Drott - Silverholt (jag tror hans krav för att förlänga är att få vara mf)
xxx - Keane
utmanare: Ahrn, Avdic, Tannus
överflödiga: Silka, Ljungberg
frågetecken: Örnblom, Calle J
menförhelvetenikanjuintemenaallvarmeddiskussionomförlängningsamtidgtsomniprataromattnivillhaetthårtarbetandelag: Helg