@Ols sa:
Det är lite förvånande att Lundgrens avhopp väcker så pass få reaktioner. En egen produkt, en Österspelare i andra generationen, en hemvändare, lagkapten och en bra fotbollsspelare. Hans avhopp borde väcka sorg och vrede.
Men icke så. Och kanske för att han kopplas ihop med Järdler. Att Lundgren hoppar av för att tänker följa Järdler till en ny klubb är ganska långsökt. Järdler har inte ens någon ny klubb att träna. Utan det måste handla om att Lundgren inte kan acceptera Velic som tränare, att han inte kan entusiasmeras av Velic s vision om att bli en stabil SE-klubb
Men Järdler hade man en vision om att bygga ett eget spel som kunde hålla i allsvenskan. Med Velic ska man bli ett cyniskt SE-lag som undviker bottenplaceringar. Målet får väl bli att toppa maratontabellen för SE om ett par tre år.
Värvningen av Nordström är helt i linje med det. En spelare som fått lämna allsvenskan för att han inte håller på den nivån, men är stabil SE-spelare och kommer att leverera på den nivån helt i linje med Velic önskemål.
Det är inte förvånande alls. Österhjärta eller ej, Lundgren är inte tillräckligt bra. Han är väldigt slö, har dålig spelupfattning och osäker i uppspel. Det känns snarare som att många är lite förblindade av detta "österhjärta".
Sen, precis som många har sagt, så förstår jag inte alls resonemanget med att man inte skulle vara intresserad av "Fritte" pga Billy. Det är ju Velic själv som säger att truppen ska föryngras. Stefan har alltid varit omtyckt av mig, men i år tycker jag han visade att han tappat väldigt mycket fart. Dessutom har jag hört att han börjat tröttna på att spela på den här nivån. Nä, snälla, ta in Fritte också. Pavic ska vara i mittfältet, inte försvar.