@Zingo sa:
Mycket intressant sillydag. Spinner vidare med konspirationsteorihjärnan lite, ta alltså inte nedan på fullt allvar.
- Petrovic, bra värvning absolut - men lite snålt kontrakt. Vad ligger i 1+1 egentligen? Är det Öster eller Petar som tvekar? Eller bägge?
- Järdler till ÖIS låter rätt sannolikt, även om det var en kraftig reaktion från ÖIS om "ryktena" kan det vara en slags hämnd mot GP för att dem blåste ÖIS på nyheten. Vilken i sig inte var något särskilt, så kanske har GP trots allt gått på en mina här? Nåja. Oavsett vad är jag övertygad om att Lunkan/Helg avvaktar Järdlers nästa klubb, och att Silverholt kanske från början tänkt sig att göra detsamma men tänkt om av någon anledning.
- Degerfors blir troligen sönderköpta på riktigt nu. Det är ett jävla öde att vara Degerfors. Trots Boråsgate och en tjurig rostbältesmentalitet tycker jag att det är roligt att en av de ursprungliga bruksklubbarna är kvar i elitfotbollen.
- Mjällby, vilket stolpskott. De hade en chans och en chans enbart - behåll det fysiska gänget och chocka motståndarna i början av serien för att sedan dala och klara sig kvar med ett nödrop. Hybris.
- Om Milojevic går till K*F så blir de antingen ett topplag eller åker ut med dunder och brak. Det känns inte som att de skulle göra en sån värvning. Men man vet aldrig.
Ser man på petrovic historik sedan han lämnade MFF så är det idel korta sejourer i klubbarna. Så skulle faktiskt inte bli förvånad om han själv ville ha det så i kontraktet.
Och tittar vi på Kalmar verkar nannespöket gå igen och igen. Någon av elmbröderna säger i barometern att han vill ha nanne tillbaka. Inte lätt att kasta av sig det oket med en gammal demontränare som lurar i kulisserna och stökar till det hela tiden.
Så, gärna för mig om det fortsätter gå kräftgång och ekonomiskt kör i diket år efter år.