@Peter
_
Hansen sa:
Velic snackar 4-2-3-1. Ingen hybris nu men viss förhoppning om att den offensiva mittfältstrion bakom forwarden kan se ut så här en tid framöver:
Pavic-Johansson-Petrovic
Kan ställa till det en del på Superettannivå och backas upp av Persson ihop med en medhjälpare på det defensiva mittfältet.
Lyckas vi behålla de spelare från årets trupp som har kontrakt och som vi vill behålla ser startelvan stark ut:
Stulic
Stefan - Månz - Örnblom - Billy
Johan P - Mr X
Pavic - Johansson - Petrovic
Keene
Men vi behöver bra ersättare också, dels för att kunna förändra matchbilder men också för att konkurrens generellt skapar bättre spelare.
I nuläget tycker jag inte övriga spelare i truppen skrämmer alltför mycket.
MV:
Ingen kontrakterad utöver Stulic
Backlinje:
Silverholt (???)
Mittfält:
Drott - bra komplement då JP är borta men fungerar inte bredvid JP i matcher där vi är bollförande
Silka - Gjort vissa starka framträdanden men utav det han visat i Öster har han inte uppvisat en särskilt hög superettannivå.
Ljungberg - Stundtals visat upp bra kvaliteter men uppenbarligen inte Velics favoritspelare. Kanske kan blomma ut och i så fall vara möjlig såväl bredvid JP som ersättare till någon av de offensiva mittfältarna.
Tannus/Avdic/Gustafsson - Sett alldeles för lite av dem för att våga uttala mig. Har vi någon oslipad diamant där månne???
Anfall:
Ahrn - Stora förhoppningar inför årets säsong, desto mindre just nu. Kan han hitta tillbaka till formen han hade under försäsongen 2019 kan han dock på allvar utmana om en startplats.
Utifrån ovanstående vill jag se följande:
1. Mr X bredvid JP - kan Räppe-liraren vara denna kille?
2. En vass anfallare.
3. Förlängning med Helg - han besitter hög kvalitet när han är skadefri.
4. Ny målvakt som kan stötta upp Stulic men även utmana honom om förstaplatsen.
5. En ung mittback och ung ytterback som är utvecklingsbara och kan göra stabila insatser då någon av startspelarna är borta.
6. Frigöra utrymme genom att minska mittfältsuppsättningen med en av Drott/Silka/Ljungberg och en av Avdic/Tannus/Gustafsson.
Med ovanstående får vi en trupp om 20+2 spelare. Rimligt?