@ÖIF135 sa:
@Slangen sa:
@TheSmokingMan sa:
Klart att vi ska ha Oliver Ekroth, sedan en målis på det som också gärna får vara ung men som i alla fall ska ha några sösonger på division 1-nivå eller högre bakom sig. Sedan hoppas jag på ännu en spelskicklig mittfältsmotor och att vi därefter gör oss av med två eller tre mittfältare (Silka och en eller två till - vi har åt h-vete för många mittfältare i truppen just nu).
Är det givet att Silja ska bort? Tycker han precis som Silverholt var en Järdlerfavorit som blev bättre av att Järdler försvann, det lilla han fick spela.
Kanske troligare att Ljungberg försvinner. Jag har själv ofta förespråkat honom här men han fick noll förtroende av Velic.
Gillar Ljungberg, hellre att drott och silka lämnar. Ljungberg såg ju bra ut i internmatchen (hur mycket betydelse det nu har)
Jag håller med dig men av skälet att han är mer offensivt lagd och konstruktiv jämfört med de andra två och främst av åldersskäl. ”No Drott No Party” känns tyvärr inte 2020 mer än ”Ingemar Teever nickar mål” (vilket iofs är tidlöst). Det gör visserligen inte ”Det har kommit en ny Sheriff till staden” heller men han håller som jag ser det än så länge en så mycket högre och stabilare nivå än Drott att han ska få stanna till han konkurreras ut av annan defensiv mittfältare.