@ubie67 sa:
@Sigge sa:
@Petter Bengtsson sa:
@ubie67 sa:
Ikonen Teever var en högst framstående målsumpare, tycker de skall hyllas också, annars fick du nog med alla...
Teever är säkert en hygglig kille, men en medioker värvning. Jag vet att skämtandet om hans måltorka är en del av en ironisk jargong, men jag tycker mest att det är sorgligt att han inte kunde prestera bättre. Jag minns att han var långsam, oteknisk och såg ut att ha väldigt dåligt självförtroende. Det kostade klubben mycket och det tycker jag inte är det minsta lustigt.
Får inte glömmas att Öster vid den tiden spelade med systemet 9-0-1, vilket inte är det enklaste för en toppforward. Någon gång fick Zavadil fram en boll.
Visst kan man skämta lite o vara ironisk men den gubben hade bara inte kvalitéer att spela i AS punkt slut, man såg tydligt att han inte räckte till helt enkelt o jäkligt tragiskt både för honom o oss oavhängigt Zavadils fötter avd taskig scouting...
Det syntes ju redan under träningslägret i Turkiet innan säsongsstarten att Teever var långsam och långt från spelskicklig. Men vid den här tiden gick det hybris över estländska spelare och Teever tillsammans med en annan forward (som om jag minns rätt gick till Helsingborg, eller var det Halmstad ?) floppade båda. Det är en sak att ösa in mål i estniska högstaligan och en annan att göra det i allsvenskan. Teever borde ha fått provspela och inte erbjudas kontrakt direkt, men Öster var inte ensamma om att vilja ha honom. När sedan Stille tog över så trodde många, overkligt nog, att han skulle komma bättre till sin rätt i Superettan 2007 men är man dålig så är man. Mest lojt tycker jag hans inställning var i början av division 1-säsongen 2008 då han tillbringade några matcher på läktaren, vägrade träna med laget och...ja, tack och lov blev vi äntligen av med honom då.