@McA sa:
@Sheriffen sa:
@McA sa:
@Sheriffen sa:
@xonitex sa:
@Sigge sa:
Jisses, har folk här aldrig idrottat men följer idrott? Om du är halvtränad men inte toppfys tar det ett par veckor att komma upp i nivå om du bara ger dig fan på det. Precis det KGB insåg. Sedan är det märkligt om Velic som andretränare inte såg det tidigare. En andretränare är oftast viktigare än headcoach. Om inte Velic kunde bryta Järdlers inkompetens på den punkten så undrar jag verkligen om han ska träna ÖIF. Vi har ju sett det förr, KGB vet hur det funkar, han räddade oss igen.
Så, du tror inte Velic hade några åsikter alls och Järdler försökte ta in all möjlig feedback från samtliga fronter? Tvek på det. Han körde sin grej. Men du belyser någonting intressant, att en assisterande kan ha en viktig roll. Men då måste man också ha ett samarbete och kemi.
Precis. Att de dåliga resultaten under Järdler skulle berott på kondis är ju trams och ett rätt typiskt KGB påstående för att rättfärdiga sig själv...
Så skevt och bakvänt resonemang. KGB kommer in och försöker hjälpa Öster men försöker samtidigt skydda sig själv... wtf? Han kunde bara tackat nej till Öster isf.
Baserar du din tramsteori på rena känslor eller bara på fake news?
Suck eller så har jag ganska bra insyn? Jag tycker Denis och KGB gjorde ett fantastiskt jobb i att ingjuta mod och motivation i laget och det var en bedrift att hålla Öster kvar. Jag tycker Denis verkligen har klivit fram men om ni på allvar tror att de dåliga resultaten innan berodde på dålig kondis som sen blev fenomenal så har ni fel. Om ni hade känt Kalle så hade ni dessutom fattat vad jag menar.
Om du har så bra insyn och t o m känner KGB tycker jag det är konstigt att uttrycka sig så raljant.
Östers spelare var sämre tränade än sina motståndare. Det syntes rätt tydligt och även mot Degerfors borta så var det juniorer mot seniorer. Det var stor skillnad i den fysiken.
Vet du eftersom du ändå redan har bestämt dig så känns det rätt lönlöst att diskutera men läs inläggen ovan. Fråga någon hyfsat opartisk i Östers organisation om det där med träningen så kan vi fortsätta snacka om det sen i någon lämplig tråd istället.
När jag ändå har sågen framme och har funderat lite så tror jag det är ett dåligt alternativ med Kalle också för att han inte var bra med de unga spelarna sist han var inne. Hade klara favoriter och ganska många mot sig. Han är nog bäst på att skapa förändring kortsiktigt men satsar vi på Velic så bör han bestämma assisterande själv.