@Szabo sa:
@Redarmy88 sa:
Märkligt att Tannus inte får en ärlig chans
Rochester, Pavic och Henningsson går ju alla före till höger, och man spelar väl hellre två av våra anfallare än att ha Tannus centralt när inte Calle är med.
Henningsson och Rochester kommer ju dock in efter man bestämt att Tannus ska lämna.
Men som någon resonerat så var väl Tannus mer en ”Järdlerspelare”.
Jag tycker bara det verkar onödigt att ta in någon annan spelare i panik om det visar sig att flera är skadade/slitna/sjuka. Har vi verkligen så bred trupp?
19 utespelare får jag det till så Mortensen kanske kommer vara spelklar senare i juli och Ahrn/Tannus är utlånade.
Ponera att tre är skadade/sjuka/smittade. Då står vi med ett tätt spelschema med 16 utespelare inklusive oprövade som Gustafson & Zahirovic. Så 6 utespelare på bänken varav ett par oprövade när man väl får ha 8 utespelare på bänken med 5 byten. Räknat på att 3 spelare är indisponibla åt gången, vid vet ju skadehistorik på Keene, Lunkan och Calle och nu är även Alexandersson skadad.
Ska vi lyfta upp egna produkter i Ahrns och Tannus platser eller tar man in ännu fler spelare utifrån? Viljam Hansson borde lyftas från u men han går ju inte rakt in i laget.
Jag tror starkt på ett kortare forwardslån i väntan på Mortensen eftersom dennes situation vid HH Ferries ändhållplats är så osäker. Blir nog någon allsvensk klubb som låter Öster ta över en lånepost en period, lite som när vi tog in Vall fast här blir det nog en ung forward istället.