@Ozze sa:
Till er som lovordar Tannus (framförallt redarmy och Hansen). Kan ni beskriva för mig som aldrig sett honom spela vad är som gör att ni tycker att han är så pass bra och talangfull?
Jag vet inte om han är bra men menar på att det verkar märkligt att skicka iväg honom innan han fått en ärlig chans. Sedan är det så klart så att om han är bra nog i träningsmatcherna så kommer han ju säkert få chansen i serien.
Annars har jag infon från de JSödrafans som jämförde honom med Anton Andreasson som de också haft och de hävdade att Tannus var betydligt mer talangfull. Har kommunicerat en del med Tannus farsa också och fått lite inblick därifrån.
Det är lite som med Ahrn som jag tjatade om utan att ha sett spela men gjort massor av mål i U17/U19. Sedan när han väl fått chansen har han gjort ett par seniormål och man har sett hur stark han är med bollen men också att han säkert behöver öka på sin snabbhet ganska rejält och säkert en hel del i positionsspelet. Att bara vara bra på att göra mål när man får lägena (likt Dragan) kommer man inte så långt med om man inte kan ta sig till chanser (likt Älgen). Tror för övrigt att Alexandersson kommer göra det så bra att Ahrn får det tufft i konkurrensen men hoppas på inhopp och även som offensiv mittfältare vid tillfällen (även om jag tror Ahrns rätta roll är central anfallare).
Liknelsen mellan Tannus och Ahrn är att jag tycker att man inte ska avskriva dessa unga spelare innan de fått ordentliga chanser att prestera i seriematcher med en bra omgivning.
Vi får hoppas Velic inte gör det misstag som Järdler medgav att han gjorde: att bara utgå från prestationer på träningar när han tar ut laget. Träningsmatcher är viktiga utifrån den aspekten.