@Hansen sa:
@Drillo sa:
@Hansen
Du som följer HBK på närmre håll. Hur kommer det sig att inte Baffoe fått erbjudanden som tagit honom från Halmstad? Lever han så högt på Adde och att de som sköter rekrytering genomskådat det? Eller finns mammas hemlagade köttbullar i närheten?
Ja lite överskattad tror jag, men hade ändå trott att han liksom Malkolm skulle lämnat i vinter för att slippa starta om i Superettan igen.
Mammas köttbullar är väl närmare Värnamo där Baffoe ingick i den gyllene generationen med Simon Thern och gänget.
@Ingemar sa:
@Calle01 sa:
Flera ändringar. Bl a JW på topp. Jag tyckte ABW var bra mot Örebro.
Jag tror att det kan bli bra med JJW från start. I både press-spelet och det övriga defensiva arbetet är JJW och ABW i mina ögon likvärdiga. Efter ca 60 minuter har JJW kört slut på Baffo och co, då sätter vi in en snabb och bollsäker - och utvilad ABW - som kommer in, gör stor skillnad, och avgör matchen.
Jämför med när Sverige vann alla skidstafetter i OS och VM. Vem av Jan Ottosson och Gunde Svan tog förstasträckan och vem passerade mållinjen med armarna sträckta i segergest?
Vi supportrar klarar sällan av att se perspektiven där tränaren sätter en matchplan likt det du beskriver. Supportern ser förstaelvan och att bästa laget för dagen startar. Den som inte är med i första elvan är petad, bänkad eller satt på läktaren och är med den åtgärden långt från tränarens förtroende.
Jag gillar tankegången med att nyttja fler spelare för att sätta en matchplan och tycker ockå att Tufa är rätt bra på utnyttja fler spelare än vad som varit fallet tidigare år. ( Nu har vi iofs bredare och starkare trupp också)
Som någon skrev så är HBK en match där vi verkligen inte ska hamna i ett underläge. Därför kan jag i den här matchen gilla tanken att köra en Askebrandare. 30 minuter tillbakadraget säkerhetsspel, 30 minuter med lösare tyglar för att sista 30 + övertid köra Tufastyle med offensiva powerbyten, och full fart framåt.
F O R Z A!