@Redarmy88 sa:
@Peter
@Redarmy88 sa:
@Peter
@Redarmy88 sa:
Mot BP var det viktigt inte förlora sas det..
Ja, du kan ju räkna om tabellen med utfallet att BP vunnit då. :)
Med den inställningen så blir det inte många poäng
Sant men också väldigt lätt att säga att man måste vinna och sedan klaga när laget förlorar - hade inte varit nådig kritik om Öster hade förlorat mot BP även om man hade gått för det ännu mer än man gjorde.
Idag mot Öis är det mindre illa att förlora och då tycker jag mer man ska gå för tre poäng än mot BP som man inte får bjuda på några extra poäng.
Jag håller inte med. Tycker ditt resonemang är konstigt, när vi dessutom med en Man mer inte yckas vinna mot vår bottenkollega så blir det inte många poäng.
3 poänger är vad som saknas i årets upplaga därav konstigt att gå ut med inställning om att inte våga vinna.
Har redan varit den här diskussionen när det var BP-matchen men återigen säger jag inte att en 3-poängare inte hade varit jättebra men det jag menar är: vissa matcher på en säsong får man inte förlora. Jag hade gärna tagit kryss mot Blåvitt och Elfsborg i Allsvenskan 2013 (istället för segrarna som togs) om vi hade fått byta dem mot två kryss mot HBK (istället för två 0-1-förluster). Folk jublade över att vinna de matcherna och laddade för fullt för derbyt mot Kalmar medan HBK jublade över segrarna mot Öster då det räddade dem kvar. Mitt resonemang handlar bara om att man inte får riskera förlust mot konkurrenterna i bottenstriden i onödan. Inte om att matchen mot BP sedan fick en ny gestalt då BP fick Fritte utvisad. I slutet av matchen tyckte jag också att Öster borde avgjort tillställningen men min åsikt fortfarande är att det på förhand var viktigare att inte förlora just DEN matchen än att inte vinna den.
Trepoängare borde vi tagit i en massa andra matcher (också) där dessa slarvats bort. T ex BP hemma där var superviktigt att inte tappa ledningen men man gjorde det. Det var värre än att inte avgöra borta mot BP, enligt mig. Och det kostade lika många poäng, eller hur?
Vi kan nog enas om att vi båda hade velat se 3 poäng mot BP men att du velat riskera en förlust lite hårdare än vad jag hade velat för att öka chanserna att nå de 3 poängen istället för bara 1. :)