Oj.
Vi som lugnt och stilla resonerade om Denis uppfyllt förväntningarna eller ej. Och sen. En sån jävla smäll!
Vet knappt vem jag borde adressera men ni som vet ni vet. Mina frågeställningar till er som sågat Velic, har främst handlat om det som Presskonferensen faktiskt gav svar på. Har Denis uppfyllt det uppdrag han gavs av Styrelsen vid inträdet och vid förlängningen. Från ansvariga är svaret ja. Att andra, såväl enskilda supporters som uppenbart kollegor, i Föreningen haft andra önskemål och agendor, har ju också det blivit uppenbart. Och det är ok att supportar inte gillar, men som någon skrivit, att han motarbetats i klubben är åt helvete!
Mitt engagemang för Velic, och ibland några spelare som får släng av kritik, handlar nog en hel del av hur jag anser att man behandlar de sina. Jag har väldigt svårt för när det ska hängas ut och ibland förlöjligas och raljeras över spelare/tränare/eller andra som är klubbens killar och som gör sitt bästa för klubben. Jag klarar inte av det och tar därför chansen att ställa motfrågor för att få klarhet i vad som ligger bakom påståenden och uttalanden
Däremot tror jag inte jargongen här på forumet har någon som helst betydelse för de inblandade och dess beslut. Det kan förvisso vara olustigt och trist, men att spelare, ledare skulle känna sig kränkta av trots allt engagerat forumgnäll, nej det finn inte på kartan för mig. Jag tror också att detta forum överlag är ett av de allra bästa och att vi som skriver här är ovanligt nyanserade i en jämförelse. Det tycker jag EF och ansvariga ska vara väldigt stolta över. Var gränsen går för övertramp, ja det är bedömningar som varierar mellan oss alla här, liksom våra åsikter i olika frågor. Och det är i de allra flesta fall ok.
När det kommer till Denis kan jag bara tacka för den här tiden, för det engagemang, för den passion och för det arbete du och kollegorna lagt ner för att Östers IF ska vara där vi är idag. Era insatser har varit viktiga, rent av avgörande. Tack.
Framtiden, ja den blir obeskrivligt intressant, med tanke på att Föreningen nu skaffat sig förutsättningar och stabilitet att attrahera på ett helt annat sätt, där hela organisationens professionalitet signalerar något helt annat.
Jag har någon favorit till tränarskapet, som jag tidigare nämnt och jag fortsätter drömma en tid till. Oavsett så är jag lugn med att våra nuvarande föreningsföreträdare är kloka nog att hitta rätt i kommande rekryteringsprocess.
Forza Föreningen.