@Ols sa:
@ÖIF135 sa:
@xonitex sa:
Vad särskiljer Winqvist mot Denis? Fan inte mkt. Vet inte vad som lockar mer med honom alls.
Att Winqvist tog trelleborg från division 1 till allsvenskan på 3 år
När han väl hamnade i allsvenskan blev kostymen för stor. Trelleborg var inte ens nära att hänga kvar. Fick han inte sparken också innan den allsvenska säsongen var över?
Nej tack!
Jag har ingen aning om hur Winqvist är som tränare men att det gick åt skogen i allsvenskan är kanske inte så konstigt.
Trelleborg gick upp med ett enormt rutinerat och gammalt lag (om ni tycker att Öster hade äldre spelare i år så är det inte i närheten). Magnus Andersson som försvarsgeneral var 36, på mitten hade man Kristian Haynes (37), Zoran Jovanovic (31), Robin Nilsson (29) och Marcus Pode (31). Längst fram fanns skyttekungen Salif Camara Jönsson, 34 år ung.
Inför året i allsvenskan slutar Magnus Andersson och Kristian Haynes och man värvar sedan endast en för nivån etablerad spelare inför säsongen i allsvenskan - en 31-årig dansk som floppar.
Längst fram i superettan hade man haft Salif Camara Jönsson (15+1) och Dino Islamovic (8+8) men det anfallet kan inte Winqvist använda i allsvenskan - Islamovic har lämnat för Östersund och Camara Jönsson blir skadad och missar de första 2/3 av serien,
I allsvenskan spelar man med ungefär 4-5 utespelare per match som var med och tog upp laget - resten är floppdansk, egna yngre och ett par andra superettanspelare.
Jag kan som sagt inte uttala mig om Winqvists egenskaper som tränare men om han däremot även varit värvningsansvarig i klubben och värvningarna berott på annat än ekonomiska bojor är det nog anledning att hålla sig undan.