@Eckart sa:
@Hasse-Hattrick sa:
Silly season när den är som bäst!
Jag tycker det är en intressant tanke att ta tillbaka Järdler om nu inte Denis är huvudspåret. Är nyfiken på vilken sorts tränare Järdler skulle vara nu och vilka lärdomar han har dragit. Undrar hur han skulle tas emot av spelargruppen? Skulle han kunna ha någon auktoritet och respekt där? En insparad tränarlön är ju inte att förakta dock.
Bara konceptet att ta tillbaka en nyss sparkad tränare är en rolig tanke. Det känns lite som att inte kunna släppa taget om den gamla ex-flickvännen.
Jag är inte avundsjuk på de som den närmaste tiden måste fatta en mängd svåra beslut om Östers framtid. Det är inte ett glasklart vägval.
Rolig tanke? Vad exakt i spelet var bra under Järdlers ledning?
Jag måste nog säga att spelet mot MFF, AIK och fram till maj månads utgång var bitvis riktigt bra. Förutom att vi i serien inte lyckades få in bollfan i målet. Men då fanns allt det jag vill se, fart, kreativitet och att de arbetade hårt för varandra.
Sedan tog självförtroendet slut i och med resultaten uteblev och det bara blev en jävla soppa i spelet juni och framåt. Då hade Järlder kört fast rejält.
Det intressanta med att tänka på Järdler är vad han lärt sig av sina misstag som tränare när det började gå dåligt.
Därmed inte sagt att jag tycker att han ska tillbaka, för det blir knepigt då det kräver ett stort mått av förtroende från alla plan för att det ska funka, och tror inte Järdler har det just nu. Minnena av soppan under sommaren är för färska.