Radera tråden! En provokation som gick hem. :#
Självklart så ska ordet vara fritt och sparas @Lutavallen och point taken @"Petter Bengtsson" att ämnesrubriken inte värderar , utan det gör vi i inläggskommentarerna. Men precis som jag konstaterar du att skepsisen mot Velic är grunden till trådens tillkomst. Jag ville därför ha en debatt för att få fram vad som faktiskt är viktigt.
Måste dock utveckla grunden till min provokation.
Till att börja med vill jag säga att mitt stöd för DV inte är färgat av hans spelarprestationer på planen, då hans blick, touch och smartness inte kompenserade för hans begränsningar.. Egenskaper som löpstyrka, fysik, beslutsamhet och energi. De där egenskaperna som visar vägen och smittar hela laget. Tänk Sheriffen 2012.
1. Med ovan klarlagt menar jag att när föreningen tvingades byta spår från CJ, så föll valet på Denis. Som sedan lyckades länspumpa ett sjunkande skepp och få en sargad spelargrupp att tro, vilja och våga sluta upp på bakom honom. Det var inget annat än en grym prestation att rädda kvar ÖIF med tanke på förutsättningarna.
2. Med anledning av ovan finns nu tron, energin och viljan i gruppen att bygga vidare, utveckla, något som dock måste få ta tid. Och byggstenar i form av spelare bytas ut. Men precis om jag tidigare lyft finns spelarna ingredienserna i truppen, som nu när de fått träna och spela sig samman några matcher börjat att leverera offensivt. Och nej, offensiven är långt ifrån "färdig", men jag är säker att det finns en god medvetenhet hos tränartrojkan om det, och att man strategiskt jobbar med det. Det tar tid och måste få ta tid.
3. Föreningen behöver kontinuitet, kompetens och engagemang, som kan få gruppen och dess prestationer att växa över tid. Det finns ingen anledning att tvivla på tränargruppens engagemang och ambition för att nå dit.
4. Min övertygelse är att det är viktigt med en hög lojalitet med föreningens val av ledare för vårt Öster, som uppenbart också presterat, och jag önskar att så många som möjligt förstår vikten av det för att bidra till kontinuitet. Den kan och ska naturligtvis omprövas vid uteblivna resultat.
Med det sagt så kommer jag även fortsättningsvis att, i sann supporteranda, sucka tungt över laguttagningar, ifrågasätta tillsynes oförklarliga bänkningar och slita mitt hår över uteblivna eller sena byten. Det sker dock oaktat tränare.
Forza Öster och länge leve yttrandefriheten.