@jores sa:
@onion sa:
@Slangen sa:
@Lutavallen sa:
Början till slutet för Velic. Nu ser SMP att det är den bästa tiden för Öster att byta tränare. SMP vet något som vi snart får reda på i tränarfrågan. Räkna med ny tränare till nästa match.
Nånting vet han, Laag.
Och han delar mina tankar om att laget borde vara i toppen, med tanke på spelarmaterialet som finns. Man borde inte behöva låna in spelare och sälja trotjänare som satts i frysboxen.
För Velic skull vill jag att han ska klara att vända detta, men jag tror inte att det finns i honom, så för klubbens skull borde han lämna sin plats, och inse att han behöver mer erfarenhet om han ska återkomma till elitfotbollen som tränare.
Frågan är väl vem som tar över. Rasmus eller Majje? Knappast. Jag ser bara två tänkbara kandidater. Askebrand som kan klubben eller, mer troligt, Vitos gamla vapendragare Roland Nilsson. Vill vi det?
Roland Nilsson nej tack, han har misslyckats i samtliga klubbar han tränat.
Det är viktigt att ta in en tränare utifrån tycker jag. Vad gör Jens Gustafsson (fd IFK Norrköping) nu för tiden?
Eller Mjällbys förra succétränare, Milos Milojevic?
Hajduk Split och Hammarby är de i. Inte riktigt från de hyllorna vi kan plocka tränare.
Nej, om vi gör oss av med Velic kommer ersättaren från Nilsson/Askebrand/Eklund-hyllan. Iallafall fram till i vinter.
Vasalunds kickade Dali Savic imponerade på mig när han gästade Radio 1930. Men känns inte som rätt man att rädda en säsong. Hade för övrigt missat att han ersatts av Roberth Björknesjö.