@Petter Bengtsson sa:
Om vi nu återgår till ämnet Velics framtid i Öster (och i förlängningen även hans efterträdare), så vill jag så småningom se Henrik Rydström i Öster. Ja, jag fattar att han inte kommer att lämna Kalmar på ett tag, men någon gång (?) lär han lämna även den klubben. Kanske om ett par år. Han är precis den moderna och nytänkande tränare jag vill se i Öster. Det här är säkert svårt att smälta för en del (och först även för mig), men hellre Rydström än någon stockholmare som tycker att Växjö mest är ett tråkigt hål i skogen.
Den var jobbig, men jag förstår dina tankebanor.
För egen del får jag nog säga att min drömtränare, den dagen Velics tid som a-lagstränare är över. är Jens Gustafsson.
Han besitter en CV med erfarenhet, kunskap och resultat från den stege som Öster behöver klättra på för att nå uppsatta mål. Han har attraherat såväl etablerade spelare som högkaratiga ungdomar på väg in i elitfotbollen. Dessutom besitter han en trivsam personlighet som skulle fungera här.
Hur realistiskt är det då? Säkert inte alls, men han har en närhet till regionen där det sociala kommer att fungera för honom och han tränar en klubb där väl tränare sällan blir långvariga? Etablerad kontakt finns också med föreningens byråkrater, som vet hur att erbjuda ett kontrakt som både kan attrahera och fungera över tid.
Skulle Öster kunna bära ett sånt kontrakt, så har vi en tränare som definitivt skulle markera föreningens ambitioner och öka intresset på alla håll. Kontraktslängd 3+3.