@per gustafsson sa:
@jojolaget sa:
@Plantagenparkeringen sa:
@Zingo sa:
@Plantagenparkeringen sa:
Härligt att se alla optimister som hindrar förändring på den viktigaste posten.
Helt ärligt så tror jag inte att en uttalad åsikt på ett användarforum betyder ett jävla skit vad gäller en "förändring på den viktigaste posten". Och skulle det mot förmodan göra det blir jag livrädd.
Så här går det till istället:
1. Bli medlem i Öster
2. Skapa ett förtroende bland föreningens medlemmar samt valberedning
3. Se till att komma med i Östers styrelse
4. Var med och ta fram den sportsliga ledning du föredrar
5. Älska föreningsdemokrati även när den kommer fram till andra slutsatser än du gör
Opinion på internet påverkar. Även kandidater till den viktigaste posten. Ett modernt demonstrationståg.
Folk kommer sluta bry sig än mer än vad man redan gör, om föreningen fortsätter med sitt eviga tjat om allsvenskan 2025, som skjuts till 2027, som skjuts till 2029 osv. Engagemanget hos publiken i dess vardag skall inte underskattas, men jag känner att folk mindre och mindre bryr sig på stan, eftersom ingen tar klubben på allvar längre.
Men är det inte drömmen om ett femte guld som är hela grejen? Trots att öster varit värdelösa i över 20 år finns det många som fortfarande drömmer och hoppas. En säsong som förra året eldar på drömmen och årets säsong lågorna blir lite mindre.
Alltså... att ens drömma om SM-guld känns löjeväckande. Har inte ens fått se två klarade säsonger i Allsvenskan sen 97... jag har sett fler säsonger i Söderettan... det är som att titta på sin favoritserie fast med sämre och sämre manusförfattare men med samma uttjatade intrig. Finns ingen glädje eller förväntan kvar snart...