@Drillo sa:
1. Överlappningar och inläggskvaliteten haltar.
2. Löpningar och instick saknas eller är otajmade.
3. Forwards är får boll i trängde lägen, eller lite för långt ifrån målet. Anledning? se 1 och 2.
Vi saknar omställningsspel. Det som fanns när vi hade ingredienser för det, Calle J och Isak.
Den breda, samspelta truppen som vi startade säsongen med har genomgått stora förändringar. Det är därför inte konstigt att det vi ser saknas inte finns på plats.
Det går inte på något sätt säga att en ändrad ledning för laget åtgärdar problemen, men kan absolut kunna förstå att en ny annan röst, hade kunnat förändra
Det viktigaste är att organisationen fortsätter att jobba på det långsiktiga tänket, det som finns utstakat och det som inneburit att klubb och sportslig organisation får möjlighet att växa och utvecklas.
Andra nödvändiga beslut är jag säker på att samtliga i Östers styrelse, klubbledning, sportslig ledning är byxade att ta.
Jag ska fortsätta tro och stötta hela hösten, jag ska jubla över mål och svära över förlorade målchanser.
Nej, det är självklart inte så att det går att det går att säkerställa att en ändrad ledning av laget på något sätt skulle lösa problemen. Precis som att det inte finns någon garanti för att nuvarande ledning kan lösa problemen. Man får värdera och analysera vad som har störst chans att lyckas.
Som jag ser det handlar allt om bristande självförtroende och bristande kompetens hos tränarna.
Om vi håller oss till matchen mot TFF, är det otroligt tydligt att spelarna inte vågar göra det som det var bra på innan. Det fanns flera tillfällen då vi hade gott om spelare inne i boxen, men ändå valde yttern att vända hem och leta annat läge. Varför då? Jo, bristande självförtroende både för sig själv och för gruppen.
Öster har en viss sjuka att alltid leta annat läge, tro att det kanske kan komma ett bättre läge. Istället för att försöka.
Någon av de unga mittfältarna i Värnamo, sa att Therns stora förtjänst är just det att alltid våga framåt, istället för att sidledspassa runt.
Så, min tolkning och analys av situationen är att våra tränare tyvärr inte innehar den kompetens som behövs på den nivå vi är på. Visst, det bästa hade varit om vi i lugn och ro kan byta efter säsongen, men har vi tid med att vänta tills dess?