@Slangen sa:
@Vikash sa:
Fortsätter släppa in mål helt på grund av egen förskyllan.
Vid 1-0 kommer först Engqvist så fel i position att han gör lika mycket nytta som en kon, Stenberg får skynda in men gör det helt snett, missar boll och spelare och sommar ur bild. En jävla lyra från vänsterback leder till friläge, Nilsson kan så klart göra bättre (ffa stöta returen längre ut) men det är avslut i ett för bra läge för att klandra honom. Och ingen bryr sig om att plocka upp Björndahl.
2-0 nosar däremot på målvaktstavla. Läget kommer ju av att vi flyttar upp men det är skott med vänsterfot precis innanför straffområdet och långt ut till vänster i detsamma. Borrar han in den stolpe in i bortre får man ta det, men Nilsson måste ha avslutet om det går mot första och den här bollen går typ rakt igenom honom och dessutom i vad som borde vara hyfsat tacksam höjd.
Vi har släppt in sex mål nu och jag skulle säga att vi i princip bjudit på fem av dem.
Svagt av Engqvist även vid andra målet när han först rensar på Pavic och sen hamnar helt fel i position. Men inte lätt att hoppa in på ovan plats. Och tycker nog att Milleskog inte riktigt är precis innanför straffområdet, snarare i höjd med straffpunkten. Men Nilsson kunde absolut gjort det bättre också.
Jo tänkt samma, mer vi än kombattanterna som ser till så att vi släpper in mål, men kanske av godo så här i inledningen att det är så här, om vi fortsätter hålla bra järnridå bakåt o slutar med bjumål så är vi ju jäkligt taighta bakåt! Framåt hoppas vi att det släpper mer o mer om vi får fortsätter tugga o ge de våra förtroende, för finns hel del mer potential att utnyttja.
Som sagt: bara ngt mindre bjudningar bakåt o ngt mer spets framåt o vi har minst det MIN önskvärda 2p i snitt att se fram emot, endast skador och interna bråk som kan ställa till det som jag ser det nu...