Jag måste återigen få berömma oss i klacken igår. Det är riktigt kul att vara en del av den och igår blev det såklart ännu roligare då det innebar seger och tre poäng. En blandning av åldrar och där de flesta gör sitt för att öka stämningen. 50 till 100 ytterligare i klacken gör att det går från mycket bra till magiskt. Bara att kämpa på.
När jag kom in på läktaren igår, ca 10 min innan avspark, så gissade jag att det skulle vara högst 1500 åskådare. Så jag blev inte så besviken när siffran drygt 1900 st offentliggjordes. Som någon skrev ovan är det ofta det så här det ser ut i Superettan (för jämförbara klubbar), men några hundra till är realistiskt att hoppas på.
Någon annan hade som förslag att samla all publik på en sida. Ett bra och rimligt förslag, men det lär inte hända. Skulle det bli verklighet hade sidan mot centrum varit det enda rimliga (läktaren som syns på tv). Men det hade försämrat för restaurangen och möjligheten till att bemanna loger etc. De är inte lika högljudda som oss, men våra sponsorer är otroligt viktiga för vår kära förening.
Jag vet att det inte går att ändra på, men jag måste få häva ur mig det ändå. Fan, vad synd att det byggdes en så stor arena. :(