@Sigge sa:
@Ruuben sa:
Googlar man i-landsproblem så kommer nog denna arenadiskussionen upp.
Jag är iaf väldigt glad att missnöjet inte handlar om att arenan är för liten, att den är för stor för tillfället är ju inte ett jätteproblem egentligen driftkostnadsmässigt heller jämfört med en hockeybockeyhall som ska värmas/kylas.
Med tanke på att arenan ska brukas i mååånga år framöver så kan man ju inte bygga en för liten, alternativt att man hade förberett för utbyggnad om det var en kostnadseffektiv lösning, vilket jag förstått att så inte var fallet, varav man byggde stort från början.
Har för mig att notan landade runt 190 milj för 10 år sedan, idag med skenande byggpriser hade samma arena säkert kostat närmre 250-300 mille.
Summa summarum ska vi vara jättetacksamma för den fina arena vi har att gå till.
Tror inte det räcker på långa vägar. Skulle Visma byggas idag pratar vi 350-400 milj. Värnamo som titta på Falconlösning är uppe i ca 200 för två läktare och omklädningsrum.
Så kan det säkert vara. Min poäng var mest att arenans storlek inte ska ses som något negativt. Gäller att istället gå upp i allsvenskan så vi kan trippla publiksnittet, så är det en ickefråga.