@jores sa:
@Bissan sa:
@Lutavallen sa:
@Bissan sa:
Stefan Karlsson var ju en av östers bästa spelare igår, varför skulle han petas??
Den ende igår som inte höll måttet spelmässigt var Andréasson. På den positionen har vi möjlighet att ta in Pavic eller Helg eller Avdic. I övrigt ser jag inga behov av att byta spelare i startelvan (förutom målvaktsbyte) men våga byta spelare i tid för att förändra matchbild / ta in utvilade spelare.
NEJ, NEJ VARFÖR skall vi byta någon spelare eller tränare. ALLA är ju så bra och det finns inte i hela världen någon som är bättre. Vi kör vidare med detta fantastiska lag rakt ned i div 1 södra.
Du måste ju se vilka alternativa spelare som finns i truppen. Kapcevic o Ahrn därframme, hittills 0 gjorda mål gentemot Pedro och en nyuppvaknad Johannesson, Avdic (0 minuter hittills) och Örnblom (fantastisk när han får speltid på mitten) kan ersätta mittfältare och i backlinjen är det tunt om reserver...
Utifrån den trupp vi har ser jag därför inte vem som hade gjort det bättre igår bortsett från att Andréasson bör bytas mot någon (Avdic/pavic/pedro/Ahrn)
Det är sportchefen som är ansvarig för konkurrenssituationen i truppen.
Nja, det är ju inte riktigt sant. Järdler har ärvt en del lirare, speciellt framåt. Vi hade, inför säsongen, kontrakt med DJ och Dragan, och vi har inte råd med för många anfallare. Och en stark konkurrenssituation i en trupp kan du skaffa om ekonomin är god och att den inte är det är inte Järdlers fel.
Det kan vara intressant att gå igenom Järdlers "spelare" i truppen.
Tobias, mycket bra värvning och jag tycker inte att han stod för någon tavla igår.
Stefan, ok värvning tycker jag, dålig förra året men bättre i år, ett bra anfallsvapen.
Lundgren, bra värvning, snabb och stark defensivt.
Silverholt, mycket dålig värvning, dålig defensivt och sprider passningarna runt hela Växjö.
Calle, mycket bra värvning.
Ljungberg, någorlunda ok värvning, här finns potential och det kommer mera från den killen.
Helg, ok hittills, men jag hade väntat mig mer.
Andreasson, dålig värvning, förutom i ett par cupmatcher har han inte varit speciellt bra.
Pedro, måste ge underkänt betyg hittills, men här finns potential.
Förlängningarna av Pavic och Drotts kontrakt får vi skriva på Järdlers konto. Jag blev väldigt nöjd när de förlängde med Öster men jag hade väntat mig mer i år.
Således både ris och ros. Jag tillhör dem som vurmar för Järdler men när jag går igenom hans spelare så blir det knappt godkänt. Kanske har jag glömt någon.