@Ols sa:
Lustigt att de flesta här på forumet som uttryckte en åsikt om Järdler som ersättare för Askebrandt var väldigt positiva. Han - tillskillnad från Askebrandt - kunde utveckla ett eget spel; en offensiv. Undrar vad alla som tyckte i den saken hade för förmåga att bedöma tränare. Hur som helst är naturligtvis Järdler inte en sämre tränare idag än vad han var för ett och halvt år sedan.
Klagomålen om bristande spelidé, om en spelartrupp som inte harmonierar med den ev spelidé som han har lyste med sin frånvaro efter förra säsongen. Tvärtom var förhoppningarna att om Järdler får ett år till på sig att utveckla kommer laget att kriga i toppen. Öster fick behålla CJ och Järdler har inte ändrat sin spelidé.
Öster vann sin grupp i cupen, före bla MFF. spelade ut svenska mästarna AIK i kvarten men ingen klagade på lagets sätt att spela eller att lagets usla spel skulle skulle bära åt helsefyr (eller till div 1). Såg verkligen inte alla kunniga bedömare matcherna i cupen?
Helt rätt, jag var en av dem som trodde att jag ville ha ett annat spel och en attraktivare fotboll. Men inte i första hand. Min kritik var att Askebrand inte kollat på en enda U-match på tre år, det fanns inte i hans intresse eller kanske uppdrag. Min kritik nu är detsamma; vi ligger bevisligen på en position i tabellen som tydligt visar att de spelare som startar inte är tillräckligt bra. Så varför inte testa de yngre som ändå lyckas bra i U19? Kan det bli sämre? Ja, vi kan ju ligga sist också, tänkte inte på det...