@naren sa:
@Calle01 sa:
Fortsätter det så här dåligt vill jag se någon form av mentor bredvid Järdler. Inget att skämmas för, det är inte ovanligt för unga tränare. Det har både Svennis och Thern haft.
Roar, Nanne och Lennartsson är etablerade tränare med anknytning till Östers IF.
Jag tror främst inte det är kompetensen som det är fel på utan jag tror att vi behöver en ny röst i omklädningsrummet som gör det djäkligt kul i gruppen. Ingen ny tränar utan en rolig kille!
Ja, bra idé. En kompetent tränare som är UEFA Pro-utbildad med framgångsrika meriter och erfarenheter, men samtidigt en skicklig stand up-komiker. Är Johan Glans ledig?
Ska man vara nyanserad så bör man läsa Enestubbes text. Öster har inte råd att sparka Järdler, och så länge det inte finns något bättre alternativ (realistiskt alternativ, bör jag tillägga innan någon skriker efter Pep Guardiola här inne) så finns det inte heller någon anledning att sparka honom just nu.
Man kan klaga på spelsättet, att det spelas bakåt, att det inte skapas tillräckligt med målchanser hit och dit. Den gemensamma nämnaren i de flesta matcherna som vi har förlorat är "bra anfallare". Edin Hamidovic plockar ner ett inlägg med ena foten och smäller dit den med andra, samma boll hade David Johannesson klackat ut till inkast. Jacob Bergström igår springer mer på 20 minuter än vad Dragan gör på 90. Järdler har inte valt dom här anfallarna, och jag är helt säker på att han önskar att han hade fyra annorlunda speltyper och fyra andra alternativ än dom han har. Att långa kontrakt skrevs med David och Dragan var felaktigt när de var i den åldern.
En anfallare som gör mål ger laget så mycket gratispoäng under en säsong. Kolla Freddy Söderberg 2012, hur många matcher blev inte han skjuten i bakhuvet utanför straffområdet men bolljäveln studsade nog fan ändå in i mål. Sånt behövs, det har vi inte i år. Självklart måste vi agera, något måste hända. Men det måste hända med de förutsättningar vi har, Jörgen Lennartsson kommer inte få Dragan att springa lika mycket som Bergström eller David att ta ner bollar som Hamidovic.