@Kalle Dahl sa:
Även om jag håller med Enestubbe om att det vore ett misstag att sparka Järdler så tycker jag han spårar ur ganska bra under andra halvan av sin text.
"Tänk om fyra av åtta bollar gått stolpe in och Öster exempelvis stängt Frejbutiken vid 2–1. Då hade ingen velat sparka Järdler nu."
Nej, men då hade vi varit ett topplag istället för bottenlag? Tänk om hälften av årets poängtapp varit vinster istället, då hade ni inte gnällt!!! Det stämmer såklart, men nu gjorde vi inte fyra mål på de 8 målchanserna - vi sköt utanför varje gång. Vi lyckades inte behålla ledningen i Täby - vi förlorade. Vi är inte ett topplag, vi är idag ett bottenlag.
"Tillåt mig komma med en invändning i form av ett enda ord: bullshit. Du förtjänar varken tur eller otur. Slumpen bestämmer allt."
Förstår inte riktigt hur Enestubbe uppfattar uttrycket "tur förtjänar man". När Stenmark sa att "ju mer jag tränar, desto mer tur har jag" så menade han att träningen drog av två hundradelar på hans tid, vilket gjorde att han hade turen att komma en hundradel före tvåan. När man har turen att skjuta stolpe in är det på grund av skicklighet (precis som när man placerar bollen inom målramen), när man har oturen att skjuta stolpe ut är det på grund av oskicklighet. Ingen har påstått att Pavics bom mot VSK var otur, men hade han lagt den en dm längre in och träffat utsidan av stolpen hade flera förbannat vår otur. Detta är inte roulette, detta är fotboll där spelarna (bortsett från hastiga vindförändringar eller en fiskmås som flyger in i bollens bana) själva har full makt över var de placerar bollen. Att slumpen skulle bestämma något (eller allt som Enestubbe menar!?) är ett absurt påstående.
Precis, Enestubbe hittar nån källa o vars artikel helt o hållet bygger på den.
Både patetiskt/absurt att läsa om att Järdler säger "tänk om", Dans stolspträffsmani o det här med forskning om slump, sett över en tid matcher så får man de poäng man förtjänar o man kan ALDRIG klaga eller komma med bortförklaringar efter det.
Vi är inte bättre än så här nu så är det, oavsett hur många stolpträffar o jävelskap som tycks vara emot oss.
De enda som kan ändra på detta är vi själva, fortsätta tro på det vi gör o ev korrigera lite med stor portion positivitet, undertecknat en fotbollstränare med längre erfarenhet än Järdler som också läst matematik o statistik på hög universitetsnivå!