@Sigge sa:
@Villenyblom sa:
@onion sa:
Alla inklusive jag verkar vara överens om att Järdlers tid i Öster skall avslutas NU. Jag hatar att det åter igen har blivit så här i Östers IF. Men nu är det som det är.
Problemet som alltid är dock föreningens kassa ekonomi. Järdler har kontrakt även över nästa säsong. Nu har styrelsen dessutom gett ok till fyra nyförvärv som kostar föreningen gissningsvis minst 200 tkr extra i månaden. Man kan räkna ut med röven och en Ballograf att förutsättningarna för att anställa en ny tränare på toppen av detta är jävligt dåliga.
Inget ont sagt om nyförvärven, men enligt mig så var det en felprioritering! För de 200 tkr hade vi kunnat få en jävligt kompetent tränare istället.
Nu står vi med en fet kostnadsmassa och är fortfarande i ett lika akut läge.
Föreningen måste med andra ord skrapa ihop en sjuhelvetes massa pengar för att få till ett tränarbyte.
Å andra sidan kostar det en sjuhelvetes massa pengar att åka ur Superettan.
Hade jag vunnit på Lotto i går, så hade det löst sig, men nu är vår enda chans att någon/några Östervänner som är stadda i kassan går in och hjälper till.
Alternativt att någon tränar laget gratis. Tommy Svensson?
Mycket önsketänkande nu.......
Det är ju förbannat komiskt, att styrelsen tidigare lät skriva om föreningen interna policies, där det bl a står att föreningen aldrig mer skall kicka någon tränare. Tilläggas kan ju att detta skrevs när Thomas Askebrand var tränare. Då kändes allt tryggt.....
Fy fan vad ledsen man är på denna skiten!
nyförvärven kostar inte i närheten av 200k lol
Det är nog en rimlig summa med 200’ i månaden. 150’ i lön delat på fyra för de spelarna, 35-40 kostar garanterat JP och Keene. Sedan 32 procent sociala avgifter på det. 170-200’ i månaden alla gånger även om Vall är lån och vi betalar en mindre summa.
Och därtill lite utgifter som tillfällig bostad och så som ofta tillkommer vid snabba spelarförvärv.