Det var väl tyvärr helt ofrånkomligt efter Norrbymatchen. Sällan har det varit mer upplagt för en vändning, och då svarade HELA LAGET INKLUSIVE TRÄNAREN för en historiskt usel match. Jag är så enormt besviken på spelarna, men jag ser också (som någon mer varit inne på i tråden) ett väldigt konstigt balanserat lag där ett fåtal spelare på egen kompetens kan blixtra till men när ingen längre gör någon annan bättre. Vi är sönderlästa, håglösa i närkamper och uppenbarligen har allt förtroendekapital nu förbrukats.
Nu pratar SmP om en lösning med Kalle Björklund, Denis Velic och Andreas Ottosson vilket känns som någon form av gyllene medelväg. En Nanne-lösning eller liknande hade krävt en extern finansiär som betalar både Järdlers och Nannes löner, den lösningen underminerar dessutom vår sportsliga ledning helt. Vi har inte tid eller råd att ändra på allt, inte tid att implementera en ny tränarstabs spelmodeller/filosofier. Om Björklund kommer tillbaka är han mer än välkommen. Precis den typen av energi som behövs nu.
Slutligen: Jag tycker faktiskt ärligt talat synd om människan Christian Järdler. Vad som är vad eller vems fel det är att det har blivit som det blivit kommer vi att få en mängd olika svar på (beroende på vem man ställer frågan till och när).