Roligt när icke fotbollskunniga kommenterar efter känslor. Det är klart som fan att resultaten har varit dåliga. Men att påstå att järdler inte i princip spelat ut varenda lag den första halvan av säsongen förutom möjligtvis j södra borta är okunskap. Öster har agerat som många klubbar skulle göra där man egentligen inte tror på någonting. Pressen blev stor för stor för de sittande helt enkelt. Vi har gått in i samma fälla återigen. Vi fick en modern tränare där vi inte gav honom alla verktyg. Hade vi haft dessa pengar vi nu tydligen hade till nyförvärv i början av säsongen så hade järdler såklart lyckats bättre. Skador på nyckelspelare och en förbannad jävla otur blev hans fall.
Nu börjar resan om från början återigen. Hade vi ersatt järdler med någon kunnig så jag köpt det, men det har var en riktig jävla panikåtgärd. Jag gillar det inte alls. Ja vi kanske hade åkt ut med järdler men hur många har inte lyckats med den bedriften hos oss med betydligt bättre förutsättningar.
I det korta loppet klarar vi eventuellt kontraktet via kval, vilket vi i princip ändå hade gjort. I det långa loppet börjar en lång resa återigen, hur länge stannar nästa coach 1-2 år möjligtvis? Brunkarfotboll och hiss år ut och år in så jävla less på skiten.
Jag köper att de sista tre matcherna varit dåliga, den senaste antagligen den sämsta, men att nyförvärven går in på en match och vänder detta är föga troligt. Denis velic kommer ta över tillfälligt sen kommer väl en ny tränare in som ska börja om resan och forma laget med en liten kista pengar.
Trots alla resultat så har ju järdler helt klart stått för det möjligen bästa enskilda resultatet i cupen. Mot Malmö FF och AIK varje fall spelmässigt. Mot Malmö FF just för att Malmö aldrig haft ett så bra lag på 2000-talet som de hade nu. AIK blev totalt utskåpade av oss trots att de vägrade tipshallen. Tack järdler för att du fick oss att börja hoppas på något större. Tyvärr räckte det inte till den här gången.
Framåt Öster!