@Peter
_
Hansen sa:
@Plantagenparkeringen sa:
@Jockeluring sa:
Läser Järdlers klokskaper i Smp. Vi har på avlöningslistan en av Sveriges framtids-tränare / managers. Han är ung, han gick vilse, han har lärt sig som satan efter det. Som alla stora. Det vore hål i huvet att inte se det. Jag vill se nyheten om att Järdler är återinsatt som tränare / sportchef efter säsongen. Oavsett hur det går i höst (för övrigt åt helvete, if you ask me). Jag säger inte att det var fel att lyfta honom. Det jag säger är att det vore fel att inte sätta honom tillbaka direkt efter slutsignalen i sista matchen i år. Håll med mig, för fan! :-)
Jag håller med till 100%. Jag tror till och med att om han nu hoppat in de sista matcherna så hade det blivit mer ordning än tidigare. Ta honom tillbaka!
Har det ens hänt innan att en klubb sparkar en huvudtränare och under avlöningsperioden återinsätter honom igen.
Gissar att typ Perugia eller annan italiensk klubb med galen president gjort så då man där ibland sparkar tränare efter en match eller två och gärna tar tillbaka samma tränare vid 5 olika tillfällen.
Öster är förvisso en galen klubb men galen president saknar vi, i brist på det har vi en galen Jockeluring. :)
Är det inte ett härligt, befriande samtal om att komma tillbaka som behövs? Plocka bort saltkornen från såret, vända blad och komma med nya insikter om det lag han ändå kan så väl.
Vårt mål är att spela som Napoli, varför kan vi inte återanställa en tränare ala Napoli :)