Några saker som jag tänkt:
- Poängen var livsviktig för oss. Utan den så hade vi kanske fått en situation där bägaren på allvar börjat tippa över till panikåtgärder som gjort saker sämre för oss.
- Johannesson har brister som fotbollsspelare, men hans karaktär är det sannerligen inget fel på.
- Spelartruppen i stort har också brister. Vi har en tunn trupp, det visste vi innan. Skadorna har satt spår i många ändringar i uppställningar och även lite i roller/spelsystem. Vi saknar faktiskt riktigt bra spelare på flera positioner, ingen tränare i världen kan ändra på det.
- Efter att jag sågat Drott några gånger så har han plötsligt börja lyfta sig till den nivå vi behöver ha honom.
- Järdler. Det är klart att det finns en Plan B och C. Curts inlägg i SMP är briljant och sant, men A-lagets väl och ve är ryggraden i det som är Östers IF. Resultaten är inte allt men en förbannat viktig del. Och ingen ska lura mig att tro att Järdler skulle sitta säkert säsongen ut om vi nu efter halva serien inte på allvar börjat klättra uppåt.
- Värvningar behövs. Det är nog dags för en sommarmobilisering igen, vår offensiv både på mittfältet och i anfallet behöver komma upp ett snäpp. Minst två nya spelare in säger jag; kanske räcker med en om Joao Pedro håller ihop och får en fortsättning i klubben och Helg/Kapcevic är tillbaka efter sommaruppehållet.