Järdler ska vara kvar. Det kommer att vända. Däremot är jag inte tveksam till att se någon mer rutinerad komma in som stöd. Med all respekt för Velic, kanske är det så att den assisterande rollen ska förändras stärkas. För att avlasta/stötta CJ.
Velic kanske kan ta ett steg till i akademien, och någon med en annan profil får komma in och skapa förändring runt a-laget. Med det sagt är jag fullständigt ödmjuk i att konstatera att jag inte har ngn uppfattning hur kemin i omklädningsrummet är. Men kan tänka mig att Velics relativa närhet till många av spelarna gör att hans närvaro ligger närmare erfaren spelare än tydlig kravställande/peppande överordnad.
Tänker också att ytterligare justering av spelidé på hemmaplan kanske ska prövas. Måste man trycka ner motståndet så tydligt redan från början!? Askebrand släppte ju upp motståndet första 25-30, för att sedan börja hitta djup. Ett spel som nyttjade DJ väldigt bra. Nu vet jag att spelidén är monumentalt annorlunda, men skulle man kunna justera gameplan under match kanske det finns ngt i detta. Hemmastatistiken gör ju att ngn förändring bör göras.
Sen kommer säkert minst ett spelartillskott i sommar och kanske också ett släpp.
Full support för röda o blå.