@Anders sa:
Bengalbitterheten känner jag också, men Österspelarna borde protesterat mer när det skedde. Blir svårt för förbundet att vända på detta i efterhand när alla var fine då det skedde. Borde inte spela någon roll i teorin så klart, men gör det i praktiken.
Tar med mig det positiva: Andreassons och Ljungbergs insatser - och Örnblom, ÖRNBLOM!!! Med honom i den defensiva mittfältsrollen har vi dominerat mittfältet mot Sveriges två bästa lag. Omöjlig att peta nu. Det var ju precis det här som saknades förra säsongen - jävlaranamma och mer tyngd på mitten. Mer än hälften av alla baklängesmål (drar jag till med) orsakades av att motståndarna bara kunde jogga förbi mittens rike ohotade, särskilt då Drott inte var med. Med Örnblom vinns dessutom de flesta nickduellerna på mitten. Otroligt viktigt i Superettan.
Är det spelarnas ansvar att klaga eller domarens att se det?
Hur många gånger har vi inte fått varning för klagomål? Nej tack domarens jobb och förbundet ska se till att vara konsekventa. Vi får använda bengaler så långe de inte skadar människor? Men vad händer i gråzonen likt den igår? En tät dimma lägger sig strax framför målvakten i Sama veva väntar seb Larsson tills röken blir värre.
Det luktar unket