Det är exakt en vecka kvar till seriepremiären. Vi kan dra följande slutsatser:
Vi har förlorat två träningsmatcher, den ena mot J-södra och den andra mot lillebror. Smålandsderby i båda matcherna där vi till slut gick förlorande ur. Det kan sammanfattas som att spelarna inte inser vikten av att vinna derbyn, eller likt som jag sammanfattar det, i träningsmatcher så har vi svårt att tagga till, vilket jag köper alla dagar i veckan.
När det väl har gällt så har vi stått för topprestationer. Vi gick vidare från cupen där vi slog ut två allsvenska lag, Falkenberg och MFF. Där MFF blev en direkt avgörande match där vi stundtals spelade ut mesta mästarna.
När det då blev dags för kvartsfinal och AIK drog lotten öster så jublades det i Stockholm. Men även i Växjö för de så kallade gnagarna..
Den matchen var en av de bästa spelmässigt från vår sida på väldigt många år. En match vi skulle ha vunnit helt enkelt.
Insatsen från East Front i cupmatcherna mot framförallt Malmö och AIK höll hög nivå. Det visar att när det väl gäller så samlar Växjö krafterna ihop sig.
Summa summarum när det väl gäller så levererar öster och East Front levererar också. Nu har de sovande supportrarna börjat vakna och vi kommer ha en fantastiskt säsong framför oss det är jag övertygad om
Att vi förlorade mot lillebror var det bästa som kunde hända. Nu vet spelarna vad som krävs och nu hinner vi ladda i en hel vecka för att köra över fejklaget Dalkurd!!!
Mina damer och herrar jag är jävligt laddad för hemmapremiär, är ni?
Det blåa står för hopp, det röda för kärlek!