Mycket bra akademi-år! Fantastiskt kul. Finns så många att nämna men här är mina favoriter: Bladh Pijaca, Herdonsson, Eriksson, Bashir. Har inte sett dem suupermycket men Bladh Pijaca och Herdonsson har ett naturligt bolltempo i sig som är väldigt intressant och inte minst att i alla fall Herdonsson är även snabb under fötterna (sett för lite av Hannes angående det). Jag skulle vilja ha lite fler assists och mål från en sån som Herdonsson då han har sån potential att bidra även längre upp i plan. Bladh Pijaca känns mer som han har något lägre position i planen (sett honom mindre som sagt) men en som bygger spelet bakifrån på ett imponerade moget och smart vis, där har vi nåt stort på G.
Max Eriksson känns som en typisk supersub som gör lika mycket mål oavsett om han hoppas in i P19 eller allsvenskan. Det är mitt märkliga men positiva intryck av honom. Lät ju inte som ett kul omdöme kanske men det är bara mina intryck. Snabb, rivig och gör snygga mål.
Bashir har ju det som många saknar i svensk fotboll - allt extra! Där finns det en stor höjd som man hoppas kunna få se mer utav inom en snar framtid. Samtidigt väldigt viktigt att utveckla alla delar i sitt spel. Å andra sidan ska man göra det man är bäst på så det är ju en balansgång. Taha Ali fick inte trolla i allsvenskan med Örebro men efter han lämnade dem så har det ju gått rätt okej.
Såklart Andre Gustafsson också. Östers Harry Kane även kallad. Jag gillar även Ture Spendler. Nu har jag väl nämnt nästan alla kansle.
Till ordinarie a lag:
Jag hoppas Theodor får speltid i Superettan redan mot slutet. Tatu i all ära, ingen springer förbi honom men framåt är det tyvärr lite för mycket fler fel än rätt. Theodor ser oerhört intressant ut i kombinationsspel och med förmåga att komma runt på sin kant om så han bara vill och får av coach. Jag vill nästan se en förlängning med 1 år till redan nu så han inte köps tillbaka av Bajen efter 2023 (då med 1 år kvar).
Var mina 50 cent från en iPhone.