@Slangen sa:
Jag tror att vi har goda möjligheter att avancera nästa år. Redan i år har vi visat att när spelet sitter kan vi slå alla lag i serien, nu gäller det bara att undvik svackorna. Dessutom ser nästa år serie ut att bli betydligt lättare än årets.
Däremot tror jag att vi behöver rejäla förstärkningar för stt klara oss kvar om vi går upp. På sin höjd ett par-tre spelare ur dagens trupp som skulle hålla i allsvenskan.
Jag håller med att nästa års Österlag bör ha en bra möjlighet att slåss om en uppflyttning.
Håller dock inte med om att laget i så hög grad borde/måste bytas ut om så sker. Kontunieteten och en modifierbar, hållbar spelidé under samma tränare som byggt upp framgången är definitivt viktigare än vad som står på tröjan.
Dock gäller det att också gå upp med en hungrig, äregirig trupp med potential, som ger sig f-n på att ta ett steg till i sin utveckling väl i AS. Därför vore det utmärkt att gå vidare med t ex Silverholt, Ljungberg, Silka, Calle, Avdic och Lundgren, Örnblom, Månz, Pavic, Stefan och Drottgänget. Här ser jag störst potential i utv hos Örnblom, Ljungberg och Calle som skulle kunna lyfta ett par nivåer och bli karaktärsspelare i ett framtida allsvenskt Öster.
Skulle Järdler ta upp Öster redan nästa år vill jag direkt se honom på ett treårskontrakt. Det kommer förenkla vidare rekryteringar av utvecklingsbara spelare som vill uppåt och framåt.
Tänk att det fortfarande är gratis och skattefritt att drömma....