@Knugen sa:
Varför är det så få människor på Superettan matcher vs Allsvenska matcher, det är ju som natt och dag. En söndag eller lördags eftermiddag med ca 2000 på läktarna ger ingen bra stämning och det blir en tråkig match att kolla på för ingen bryr sig. Jämfört med Allsvenska matcher då jävlar är det mycket folk som kollar och det är skitbra stämning bland publiken men Superettans matcher är förfan skittråkiga att kolla på alla sitter och halv sover känns det som. Bara nu i år på myresjöhus arena när det är 2000 så känns det som att det är 10 stycken som är på plats för dem enda som hörs är just de på ståplatsläktaren och dem försöker ivrigt få igång publiken men allt förgäves och ingen bryr sig. Alltså vafan jag blir så less på Östers matcher, ingen verkar bryr sig. (förlåt för lång rant men var tvungen att skriva av mig lite ;))
Ingen verkar bry sig? Öster har under 2000-talet åkt ur Allsvenskan direkt ner till division 1, TVÅ gånger. Öster har även legat fyra, FYRA, säsonger i Division 1. INGEN annan elitklubb i svensk fotboll har gått igenom det mörker vi har fått uppleva, INGA andra supportrar har fått testa sitt supporterskap så som vi har fått göra. Att den här klubbens ens lever kvar och står på benen, är tack vare att folk bryr sig. Med tanke hur klubben har skötts under större delen av 2000-talet är det ett jävla under att vi fortfarande har över tvåtusen på våra matcher, att folk inte har gett upp är för att folk bryr sig.
Folk bryr sig om Öster, även fast folk är trötta på hur föreningen år efter år har missköts. Men om du är less på Östers matcher för att ingen bryr sig, och du uppenbarligen inte är beredd att göra ditt för att hjälpa till, så är det bara att stanna hemma. Inte svårare än så, men sitt fan inte här på forumet och raljera om de två tusen som har stått/suttit där OAVSETT hur det har sett ut på plan, OAVSETT allt kaos som varit i våra styrelserum, OAVSETT om det är Allsvenskan eller division 1. Jag är en av dem, det finns hundratals mer med mig. Det är inte alltid lätt, men är det något jag vet är det att folk bryr sig om Öster.