@xonitex sa:
@Slangen sa:
@xonitex sa:
@KAX sa:
I SmP uttalar sig Järdler att vi ska ha 19+2 spelare i truppen. I nuläget är det 17+2 så det ska in två spelare till där förhoppningen är att Calle blir en av dem. Inte mycket nytt utifrån till kommande säsong med andra ord. Kontinuitet är dock viktigt och sen får vi hoppas på spetskompetens på den/de sista spelarna in i truppen.
Jag får det till att vi nu är 18+2. Men det har nog med hur man räknar vilka av lärlingarna som tillhör a-truppen då... Är det Victor Ericsson man ska räkna bort då? som spelat en hel del i Räppe under året.
Enligt truppen trupptråden får jag det till 17+2 inklusive Ericsson.
Jag har räknat fler än en gång att det blir 18+2. :astonished:
Men men, 2 spelar in. Calle + nyförvärv eller nyförvärv + nyförvärv. Har nog aldrig varit med om en sån här homogen silly season, om man nu kan uttrycka sig så.
Antar att de inte räknar med Oliver Gustafsson, han verkar ju ha nån sort lägre grad av kontrakt än Avdic, Ericsson och Ahrn och därmed landar på 17+2. Men som sagt, skit samma, faktum kvarstår, extremt händelselös silly väntar. Dessutom har väl Järdler antytt att han gärna bidar sin tid lite vad gäller nyförvärv. Tror det dröjer till januari innan det blir presskonferens på Myran.