Bra med Drottis. Stabilitet framför chansningar.
Stabilitet ja. Jag kan inte minnas när vi hade sådana stabila förutsättningar inför vintern tidigare. Vi agerade under säsongen, några lämnade, några kom till och nu förlänger vi med de spelare som känts bra att förlänga med.
Klart att risken finns att det blir lite statiskt, att vi kanske fastnar i mittens rike något år till. Men jag är jäkligt sugen på att se vad den här truppen kan göra efter en rejäl vinterkörning med Järdler. Om han kan lyckas att höja lägstanivån så är vi faktiskt ett topplag i SE.
För Calle Johanssons skull så hoppas jag att han får vara en del av satsningen, är helt övertygad om att han själv vill det nu. Efter att Nanne och mentorn Rydström försvunnit från K*F och nya krafter tillträtt så är det en ny tränare som ska övertygas. Och jag vetefasen om grabben är redo för allsvenskan ännu, även för Calle är ju lägstanivån lite för låg än så länge.
Vi vår helt enkelt se. Som med Malkolm för några år sedan så vet vi att det inte alltid räcker med spelarnas egna önskemål... Får vi inte loss Calle så har vi ändå gott om tid att sondera. Det är inte fem nya spelare som ska in, det är en eller två.