@Calle01 sa:
@Labila Kabila sa:
@Ols sa:
Annars har väl Järdler bra koll på ÄFF och där skulle måhända Oliver Stojanovic-Fredin vara intressant. Han har visserligen varit o provspelat förut, men bör nog ha utvecklats sedan dess.
När Oliver Stojanovic-Fredin provtränade med Öster, så var det ingen i föreningen som var särskilt sugen att behöva ha att göra med hans morfar om han hade värvats.
Jag vet inget om den ovan beskrivna historien, men förfarandet låter sunt. Och jag ser det som ett, av många, tecken på att Öster håller på att utvecklas till en välskött förening. Att driva en elitklubb innebär många utmaningar och problem. Det finns ingen anledning att dra på sig fler.
Provspelet borde varit på Askerbrand tid? En klok och insiktsfull person. Att Järdler skulle ha någonting med Sten-Inge Fredin eller hans släktingar att göra ser jag som helt osannolikt. För den intresserade finns säkert gamla intervjuer med Christian att hitta på nätet om vad som hände när han tränade Ängelholm.
Din unge spoling, var du inte med oss när Roar värvades under stor dramatik i november 2010 och Sten-Inge Fredin gick ut i media och hotade med att behålla honom till sommaren 2011, om så bara för att låta honom skyffla papper på kansliet ? Dan Magnusson publicerade samtidigt en artikel i SMP med rubriken ”Roar oroar”. Det var en riktig soppa, fullt i klass med Järdlergate. Jag hoppas föreningen nu lärt sig att inte tjyva tränare hursomhelst.
Nåväl, med detta åt sidan - jag tror inte Oliver är tillräckligt bra för Öster. Vi ska bara värva två spelare - och som Järdler sade i SMP-podden så kan det ju vänta till i februari, det är viktigare att det blir precis rätt spelare än att det går snabbt. De två som ansluter måste vara av absolut högsta klass - och vara givna i startelvan. Det är den typen av spelare som Järdler letar efter och någon sådan är inte Oliver Stojanovic Fredin, så nu glömmer vi honom och önskar honom lycka till i framtiden.