@TheSmokingMan sa:
@Slangen sa:
@TheSmokingMan sa:
Vi behöver klasspelare i nivå med Piotr Johansson och Petar Petrovic nästa säsong - vi kan bli ett jagat byte i nedre halvan av tabellen annars.
Vad får dig att tro att nuvarande trupp skulle klara sig sämre nästa år än i år?
Det beror inte bara på vår egen trupp, utan omgivningen. De andra lagen kommer att satsa stort för att vara säkra på spel i serien även 2020. Vi kommer förmodligen bli snäppet bättre nästa år med ett väl samspelat lag, men ambitionen måste vara en topplacering (topp 6) och då måste laget förstärkas. De två eller tre nyförvärv som ansluter måste alla vara startspelare.
Jag tror att det finns många fördelar med att inte röra om så mycket i truppen. Nu kan vi börja försäsongen på en högre nivå än om vi hade behövt starta om från början med 3-4 nya spelare. Järdlers spel tar tid att lära sig, vilket inte minst syntes under säsongen då många spelare blev klart bättre efter hand. Titta på Månz och Drott exempelvis
Förhoppningsvis gör detta att fler spelare kan ligga på sin högstanivå oftare under kommande säsong. Helg, Silverholt, Pavic är exempel på spelare som hade höga toppar och djupa dalar. Lyckas man slipa bort deras dåliga prestationen är minst lika mycket vunnet som att värva nytt.
Dessutom har vi potentiella ess i rockärmen i Ljungberg, Joao och inte minst Ahrn som jag tror mycket på.
Gärna en eller två spelare in för att spetsa truppen men att säga att vi blir ett jagat byte i botten utan mängder med nya värvningar tror jag är att vara negativ kraftigt i överkant.