@Berra sa:
Det gäller för Öster att värva rätt typ av spelare. Och med rätt typ av spelare menar jag spelare som underordnar sig kollektivet och som vill vara i föreningen. En spelare som Calle (om han kommer) vill vara i föreningen, och om han går vidare får vi betalt för honom. En spelare som Erton känns på både dessa kriterier därför felaktig.
Långsiktiga unga/smarta värvningar vill jag ha, då spelar det inte lika stor roll om vi går upp eller ej. Då får vi antingen pengar eller så blir vi succesivt bättre. Quick-fixes fungerar sällan, iaf inte för Öster.
Bingo-Berra ! =)
@Slangen sa:
Ännu inga tecken som tyder på att Musa hade rätt den här gången. Eller mörkas det inför presentation på medlemsmötet?
Jag tror inte det, historiskt sett har inte medlemsmöten varit forum för presentation av nyförvärv. Sådant har vi presenterat under presskonferenser.
@KAX sa:
Jag ser Calle som viktig för truppen av flera anledningar. Han är ung (20 år) och har framtiden för sig. Redan lagt på sig en hel del rutin. En spelare som kan förändra matcherna med en irrationell spelstil. Redan "inne" i Järdlers tänk och behöver inte en period för att nå dit. Var vår tredje bästa målskytt förra säsongen och deltog i samtliga matcher. Finns massor av potential att utvecklas redan under kommande säsong. Att värva in mer rutinerat behöver inte alltid vara bättre och jag vore väldigt nöjd om Calle tar en plats i vår trupp även om det inte blir mycket nytt till nästa säsong.
Håller helt med om detta. Calle kan liksom Ljungberg bli våra stjärnor under 2019. I rätt miljö och med en rejäl försäsong i ryggen kan de lyfta sig både en och två nivåer. Samtidigt går det inte att komma undan att dagens trupp, med Calle inkluderad, är ett lag för övre halvan men inte för topp-tre. Ska vi aspirera på en allsvensk plats behöver vi utöver Calle försäkra oss om minst två riktiga spetsspelare som går rakt in i startelvan.